طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز؛ ۹ ایده کاربردی و نوآورانه

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز- اینوفب

اختصاصی استودیو معماری اینوفب‌: فضاهای کار اشتراکی جزء آن دسته از فضاهایی هستند که به تازگی و با پیشرفت تکنولوژی و تکامل مدرنیسم ظهور کردند و خیلی زود محبوبیت زیادی به دست آوردند. تا جایی که امروزه اکثر استارتاپ‌ها، فعالیت خود را در چنین فضاهایی شروع می‌کنند. از طرفی دیگر این روزها کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که از اهمیت شبکه‌سازی برای رشد بیزینس بی‌خبر باشد. در چنین شرایطی که قدرت شبکه‌سازی، کلید موفقیت بیزینس محسوب می‌شود، می‌توان با خیالی راحت برای ساخت پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز و سایر کلان‌شهرها سرمایه‌گذاری کرد.

چرا که حدود ۸۵% از کاربران فضاهای کار اشتراکی بر این باورند که فضاهای کار اشتراکی یک مکان امن برای ساخت ارتباطات حرفه‌ای هستند و ترجیح می‌دهند به طور مداوم در این فضاها حضور یابند. به جهت اهمیت این موضوع و افزایش محبوبیت چنین فضاهایی برای کار یا شبکه‌سازی، ما در این مقاله به بررسی ۹ ایده کاربردی و معمارانه پرداختیم؛ ۹ ایده‌ای که رعایت آن‌ها در فرآیند طراحی پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز و سایر کلان‌شهرها ضروری است. پس برای ارتقاء کیفیت تجربه کاربران فضاهای اشتراکی، پیشنهاد می‌کنیم به مطالعه این مقاله بپردازید.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز- اینوفب

ایده‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز

همچنان که می‌دانید طراحی دفتر کار و فضای کار اشتراکی باید بر اساس استاندارهایی باشد. اما در عین حال در طراحی این قبیل فضاها باید ایده‌های خلاقانه‌ای را برای افزایش پویایی و تنوع به کار برد. در ادامه به بررسی ۹ ایده شگفت‌انگیز و خلاقانه برای پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز می‌پردازیم؛ اعم از ۱- پلان آزاد، ۲- طراحی فضاهای خصوصی، ۳- دکوراسیون داخلی (سبک، پالت رنگی و نورپردازی)، ۴- طراحی سقف، ۵- تایپوگرافی و آثار گرافیکی، ۶- کاربرد عناصر طبیعی، ۷- کنترل آکوستیک، ۸- ابزارهای تکنولوژیک و ۹- فضاهای انعطاف‌پذیر.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز- اینوفب

۱- طراحی فضاهای تعاملی؛ پلان آزاد

مهم‌ترین مشخصه فضاهای کار اشتراکی، نوع ساماندهی و عرصه‌بندی فضایی است. فراموش نکنید که زمینه‌سازی برای تشکیل ارتباطات مثبت و سازنده و همچنین تیم‌سازی، سنگ بنای چنین فضاهایی را شکل می‌دهد. در چنین شرایطی، دیوار شاید آخرین گزینه برای دستیابی به چنین هدفی باشد. ایجاد دسترسی‌های بصری از زاویه‌ها و ارتفاعات مختلف و همچنین گسترش وسعت بصری، ایده‌های هوشمندانه‌ای برای طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز هستند. برای بهره‌مندی از این ایده فقط کافی است پلان آزاد را اصل اول طراحی معماری فضا در نظر بگیرید.

پلان آزاد با خلق وسعت بصری و چشم‌اندازی کلی، زمینه‌ای برای پرورش خلاقیت و حتی جسارت ایجاد می‌کند. با یک بارحضور در یک فضای کار اشتراکی و مشاهده تصویری شگفت‌انگیز از انسان‌های مستعدی که برای به واقعیت پیوستن آرزوی خود در حال تلاش‌اند، احتمالاً افراد زیادی ترغیب می‌شوند که طولانی مدت در چنین فضایی بمانند. پس اگر قصد سرمایه‌گذاری در پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز را دارید، این ایده کاربردی را نادیده نگیرید.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز- اینوفب

۲- طراحی فضاهای خصوصی؛ تعادلی بین “من” و “ما”

بدون شک، طراحی فضای کار اشتراکی سبب تقویت همکاری، یادگیری متقابل و پرورش فرهنگی ارزشمند بین بیزینس‌ها و افراد مختلف می‌شود. پلان آزاد می‌تواند زمینه‌ساز چنین ارتباطاتی باشد، اما قطعاً فضاهایی برای جلسات رسمی، مکالمات جدی و حتی تمرکز فردی نیاز است. در نهایت ایده‌هایی که شما در پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز به کار می‌برید، باید چنین فضاهای عملکردی را هم در دل خود داشته باشند؛ فضاهایی که تعادلی ریتمیک بین فضای شخصی مورد نیاز شما و فضای اجتماعی برقرار می‌کنند.

یک فرآیند طبیعی برای همکاری در استارتاپ‌ها وجود دارد. افراد باید به تنهایی یا گروهی برای ایده‌پردازی یا پردازش اطلاعات تمرکز کنند. سپس در فضایی اجتماعی گرد هم آیند تا دیدگاه‌ها و ایده‌های خود را با هم به اشتراک گذارند. این فرآیند به صورت مداوم تکرار خواهد شد تا در نهایت یک گروه استارتاپی به نتیجه دلخواه خود برسد. طراحی فضاهای خصوصی با پارتیشن‌ها و اتاقک‌های شیشه‌ای، ایده‌های هوشمندانه برای برقراری چنین تعادلی هستند. برای پشتیبانی از بهترین شکل همکاری در پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز، شما می‌توانید این ایده‌های متنوع طراحی داخلی را به کار بگیرید.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز- اینوفب

۳- دکوراسیون فضاهای اشتراکی؛ سبک، پالت رنگی و نورپردازی ویژه

فضاهای کار اشتراکی یکی از بهترین مکان‌ها برای اجرای سبک‌های متنوع مدرن، صنعتی و آوانگارد هستند. اما باید توجه داشته باشید که در طول فرآیند طراحی معماری چنین فضاهایی باید هماهنگی و یکپارچگی بصری را در کل فضا رعایت کرد. تمام عناصر طراحی معماری مدرن، همچون سبک، رنگ، دکوراسیون و حتی شیوه نورپردازی باید در کنار هم یک ترکیب بصری زیبا و خیره‌کننده ایجاد کنند.

رنگ‌های شاد وآرامش‌بخش می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برای پالت رنگی فضاهای کار اشتراکی باشند. حتی از آنجایی که در چنین فضاهایی متراژ قابل توجهی داریم، می‌توان با جسارت بیشتری رنگ‌های شاخص و زنده را وارد فضا کرد. پس در پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز هم می‌توانید با این ترندهای جدید طراحی داخلی همراه شوید تا تنوع و پویایی را به فضای خود تزریق کنید.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز- اینوفب

نورپردازی هم عنصر طراحی مکمل است و به سادگی می‌تواند کیفیت فضای شما را افزایش دهد. به یاد داشته باشید که درست مثل هر پروژه معماری داخلی دیگری در فضاهای اشتراکی هم نورپردازی فقط به عنوان عنصری عملکردی شناخته نمی‌شود. بلکه نورپردازی یکی از بهترین عناصر برای ایجاد نقاط کانونی و افزایش جذابیت بصری است.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز- اینوفب

۴- طراحی پارامتریک یا سبک صنعتی؛ ایده‌هایی برای طراحی منحصربه‌فرد سقف

از طرفی دیگر نباید فراموش کرد که در فضایی با وسعت بصری و بدون عناصر محدود‌کننده‌ای همچون دیوار، سقف نقش مهمی در چشم‌انداز و نمای کلی فضا دارد. البته که طراحی سقف در فضاهای کاری، صرفاً به دلیل ویژگی‌های زیبایی‌شناسی نیست، بلکه با طراحی سقف می‌توان یک عرصه‌بندی فضایی نسبی هم در فضا ایجاد کرد و آرامش بیشتری برای افراد به ارمغان آورد. دقیقاً به همین دلیل است که در فضاهای عمومی بزرگی همچون آمفی‌تئاترها، سینماها و سالن‌های کنسرت، توجه ویژه‌ای به طراحی سقف‌ می‌شود. طراحی سقف به شیوه پارامتریک و یا سبک صنعتی، دو نمونه از ایده‌های کاربردی برای طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز هستند.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز- اینوفب

۵- تایپوگرافی یا آثار گرافیکی؛ ایده‌هایی برای افزایش جذابیت بصری

عناصر دکوراسیون داخلی متنوع و خلاقانه‌ای را می‌توان در فضاهای کار اشتراکی به کار گرفت. طرح‌های گرافیکی مختلف، تایپوگرافی‌های جذاب و آثار هنری ارزشمند، همه و همه می‌توانند در پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز به کار گرفته شوند. این عناصر، یکی از بهترین روش‌ها برای انتقال پیام‌های انگیزشی و تشویق به همکاری هستند.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز- اینوفب

۶- ظرافت و طراوت در طراحی با کاربرد عناصر بیوفیلیک

ادغام عناصر طبیعی به صورت یکپارچه یکی از بهترین ایده‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز محسوب می‌شود. با به کارگیری این ایده بیوفیلیک، قطعاً آرامش و اثربخشی افراد در محیط کاری بیشتر می‌شود. گیاهان آپارتمانی، دیوار سبز، دو مورد از بهترین عناصر برای خلق محیطی با طراوت در دفاتر اداری و فضاهای کاری هستند.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز- اینوفب

۷- کنترل آکوستیک؛ راه حلی اساسی برای فضاهای کاری مدرن

از آنجایی که متراژ قابل توجهی از فضاهای کار اشتراکی به صورت پلان آزاد اجرا می‌شود، باید استراتژی‌هایی برای کنترل آکوستیک این فضاها در نظر گرفت. زیرا هیچ کس دوست ندارد در محیطی شلوغ و پر از سر و صدای دکمه‌های صفحه کلید لپتاپ، زنگ تلفن، چاپگر و مکالمات متعدد، کار کند. جذب امواج صوتی و کاهش نویز، روشی برای کنترل آکوستیک در پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز است.

مواد و متریال‌ها، سطوح نرم و پانل‌های جاذب صدا، برای چنین عملکردی به کار گرفته می‌شوند. محصولات مدرنی هم برای مدیریت صدا وجود دارند که با خنثی یا مخفی کردن امواج صوتی، کیفیت فضایی محیط شما را بهبود می‌بخشند. با استفاده از این محصولات مدرن شما می‌توانید علاوه بر کنترل صدا، زیبایی بصری خیره‌کننده‌ای هم در محیط خود بیافرینید؛ چرا که بسیاری از این محصولات، هنر را به شیوه‌ای خلاقانه به کار گرفته‌اند. پانل‌های آکوستیک زیبا را می‌توان در هر زمانی از فرآیند طراحی، نصب کرد. با راه حل‌های نوآورانه صوتی همچون پانل‌های جاذب صدا یا دیگر فناوری‌های پیشرفته حذف نویز، شما هم می‌توانید از یک محیط کاری متمرکز و سازنده لذت ببرید.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز- اینوفب

۸- کاربرد ابزارهای تکنولوژیک هوشمند؛ ضرورتی مهم در دنیای مدرن

آینده تمام مشاغل به تکنولوژی گره خورده است. در چنین شرایطی که زندگی همه افراد بزرگ و کوچک با ابزارهای تکنولوژیک متنوع عجین شده، نمی‌توان این ابزارهای هوشمند را در فرآیند طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز و سایر کلان‌شهرها نادیده گرفت. پس در تمام دفاتر اداری، شرکت‌ها و فضاهای کار اشتراکی باید این ابزارهای تکنولوژیک را در آغوش کشید.

میزهای هوشمند و نمایشگرهای تعاملی، راه‌حل‌های نوآورانه‌ای برای اتصال به دنیای دیجیتال و بهره‌مندی از مزایای فناوری‌های جدید هستند. البته به خاطر بسپارید که برای داشتن ظاهری مرتب در یک فضای کاری، اتصالات برقی و کابل‌کشی‌ها باید به صورت توکار اجرا شوند. البته که تمام متخصصان شرکت‌های طراحی داخلی به این مسئله واقف‌اند و قطعاً با کیفیتی باورنکردنی شرایطی برای بهره‌مندی شما از تمام این ابزارها فراهم خواهند کرد. اما برای این کار شما می‌توانید از اید‌ه‌های طراحی مینیمال هم بهره‌مند شوید.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز- اینوفب

۹- الگوهای چیدمان مدولار؛ خلق فضایی انعطاف‌پذیر

انعطاف‌پذیری همیشه و در هر فضایی می‌تواند یک گزینه محبوب باشد. اما در دفاتر اداری اهمیت این گزینه خیلی بیشتر است و باید به عنوان یک ضرورت به این اصل معماری داخلی نگاه کرد. دکوراسیون فضاهای داخلی با الگوها و مبلمان‌ها مدولار، یکی از بهترین روش‌های دستیابی به انعطاف‌پذیری در پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز است. مبلمان‌های انعطاف‌پذیر می‌توانند راه حلی سازگار با تمام نیازهای کاربران باشند؛ نیازهایی که در دنیای مدرن به طور پیوسته در حال تحول‌اند.

علاوه بر این به یاد داشته باشید که مبلمان‌های مدولار و باز و بسته‌شونده، یکی از گزینه‌های هوشمندانه برای چیدمان در فضایی کوچک هستند. چرا که این دسته از مبلمان‌ها را می‌توان صرفاً وقتی نیاز بودند به کار برد.

اگر چه تخصص اصلی معماران، طراحی محصول و مبلمان نیست. اما با دانش آکادمیک در حوزه‌ زیبایی‌شناسی و تسلط بر نیازها و ارگونومی بدن انسان، معماران قطعاً می‌توانند طرح‌های مناسبی برای چیدمان یک فضای انعطاف‌پذیر در پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز به شما ارائه کنند؛ طرح‌هایی که هم زیبا و الهام‌بخش هستند و هم راحت و کاربردی.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز- اینوفب

کلام آخر؛ طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز مطابق با جدیدترین ایده‌های نوآورانه

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز و سایر شهرها، فرصت‌های بی‌شماری را برای به‌کارگیری ایده‌های خلاقانه در اختیار شما قرار می‌دهد. اما در عین حال نباید فراموش کرد که رعایت اصول معماری را در طراحی چنین فضاهایی نمی‌توان نادیده گرفت. چرا که جذابیت بصری و عملکرد فضایی، هر دو به یک اندازه در طراحی این فضاها ضروری هستند. علاوه بر این، امروزه برای طراحی فضای کاری ایده‌آل باید با جدیدترین پیشرفت‌های تکنولوژی و ترندهای معماری همگام بود.

شما می‌توانید این ایده‌های الهام‌بخش و ترند‌های طراحی پیشگامانه را از طریق همکاری با استودیو اینوفب در فضای خود پیاده کنید. این شرکت معماری حرفه‌ای، برای باز تعریف فضاهای جدید، تمام ابزارهای تکنولوژی و مهارت‌های خلاقانه را به کار می‌گیرد. برای بهره‌مندی از تجربه این تیم خلاق و پیشرو و همچنین تعیین یک جلسه مشاوره رایگان در خصوص پروژه‌های طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز می‌توانید با این تیم در ارتباط باشید.

طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز- اینوفب

مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

۷ ایده مهم و نوآورانه برای طراحی نمای ساختمان در تبریز

۹ ترند جدید و خلاقانه برای طراحی آپارتمان در تبریز

بازسازی خانه مسکونی در تبریز ؛ ۶  ایده معمارانه در خانه‌ رویایی


منبع: medium | dgicommunications | hbr

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا