collage07 free img

بررسی نمونه موردی

ezgif 5 0524fcd2122d

"

توسعه ایده و ساخت

آسمانخراش ویوالاویدا

این پروژه با هدف ارائه برای مسابقه جهانی طراحی آسمان خراش ایولو ایده‌پردازی، طراحی و توسعه داده شده است. پروژه ویوالاویدا با رویکردی نوآورانه و آوانگارد تلاشی است در جهت ایجاد تغییر فرم پذیری و افزایش امکان چرخش در هر یک از واحد‌های آپارتمانی.

ساخت ماکت و پروتوتایپ این پروژه که بر عهده استودیو اینوفب بود با هدف اثبات قابلیت اجرایی و عملیاتی بودن طرح و ایده برای داوران مسابقه انجام شد. ما در ساخت پروتوتایپ این پروژه با دو چالش اصلی روبرو بودیم:

  1.  پیاده‌سازی طرح باز و بسته شوندگی و تغییر فرم‌پذیری هر یک از طبقات
  2. فراهم‌آوری امکان چرخش هر یک از طبقات با حفظ پایداری کل آسمان‌خراش
برای پاسخ به این دو چالش، از یک شفت مرکزی که کاملا در بستر خود تثبیت شده بود استفاده گردید. در ادامه نیز هر یک از طبقات بصورت مستقل به‌وسیله بولبرینگ‌های چرخنده بر روی این شفت مرکزی سوار شده و امکان چرخش را فراهم آورد. طبقات آسمان‌خراش نیز طبق طرح اصلی، با استفاده از مکانیزم سازه‌های قیچی‌سان زاویه‌دار ساخته شد.

"

توسعه ایده و ساخت

پروژه تجاری مسکونی عارف

این ماکت مطابق با طرح اصلی اجرا شده جهت قرار گیری در دفتر مرکزی شرکت سازنده و فروش واحد‌های پروژه ساخته شد. مقیاس ماکت یک به پنجاه بوده و از متریال‌های مقوا ماکت، پلکسی گلس و ام‌دی‌اف چوب استفاده شده است. همچنین نورپردازی با به کارگیری چراغ‌های اس‌ام‌دی و مطابق با طرح نورپردازی واقعی پروژه اجرا گردید.

5658
658
IMG 7114
IMG 6457
پیمایش به بالا