طراحی معماری مدرن در تبریز ؛ ۷ ایده جذاب و منحصربه‌فرد

طراحی معماری مدرن در تبریز-اینوفب

اختصاصی استودیو معماری اینوفب: طراحی معماری مدرن در تبریز، یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین سبک‌های سال‌های اخیر است؛ بنابراین اگر شما هم شیفته این سبک از طراحی شده‌اید، بدانید که تنها نیستید! این سبک محبوب، یک انتخاب عالی برای پروژه‌های ساختمانی لوکس و یا خانه‌هایی کوچک است؛ چرا که با توجه به ویژگی‌هایی که این سبک به ارمغان می‌آورد، فضاها جلوه‌ای بزرگ‌تر از آنچه هست، می‌یابند. در عین حال، جذابیت‌ و زیبایی خیره‌کننده این سبک را هم نمی‌توان نادیده گرفت. شاید بتوان گفت دلیل محبوبیت این سبک هم، همین باشد؛ جذابیت بصری و عملکرد حداکثری! به دلیل اهمیت این سبک، ما در این مقاله تصمیم داریم ۷ ایده منحصربه‌فرد برای پروژه‌های طراحی معماری مدرن در تبریز را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

طراحی معماری مدرن در تبریز-اینوفب

۷ ایده شگفت‌انگیز طراحی معماری مدرن در تبریز

در ادامه با معرفی ۷ ایده به بررسی مهم‌ترین نکاتی که باید در پروژه‌های طراحی معماری مدرن در تبریز رعایت کنید، می‌پردازیم؛ ۱- کاربرد خطوط صاف، ۲- پالت رنگی خنثی، ۳- متریال‌های طبیعی،  4- مبلمان انعطاف‌پذیر، ۵- پلان آزاد، ۶- نور طبیعی و ۷- تبعیت فرم از عملکرد.

طراحی معماری مدرن در تبریز-اینوفب

۱- خطوط ساده، صاف و شاخص؛ جلوه خطوط صاف روی دیوار

 سبک‌های طراحی قبل از دوره مدرنیسم، یعنی سبک‌های گوتیک، رنسانس و ویکتوریایی، الگوهای پیچیده، تزئینات زیاد و عناصر تیره و دراماتیک زیادی را در خود جای داده بودند. مدرنیسم، این جنبه‌ها را به کلی حذف کرد. به همین جهت امروزه پروژه‌های طراحی معماری مدرن در تبریز، با استفاده از خطوط صاف، شاخص و مستقیم، ساماندهی می‌شوند. فضاهای شلوغ و عناصر نامرتب در خانه‌های مدرن اصلاً به چشم نمی‌خورند.

وقتی نوبت به دیوارهای خانه می‌رسد، شما می‌توانید جلوه‌ای از خطوط صاف را نمایان کنید. پس با آویزان کردن یک مجموعه یا گالری نامنظم و پراکنده، ساماندهی خطوط را به هم نزنید. در عوض، تصاویر یا آثار هنری خود را به همان اندازه و شکل انتخاب و در ردیف‌های دقیق آویزان کنید. اگر یک دیوار شاخص یا گالری تصاویر هنری، مد نظر شما نیست، با انتخاب یک قطعه تابلو بزرگ، یک عنصر طراحی دراماتیک ایجاد کنید. همچنین در پروژه‌های طراحی معماری مدرن در تبریز می‌توانید با آویزان کردن دو یا سه تابلو پشت سر هم (در یک خط)‌، روی خطوط صاف تمرکز کنید.

طراحی معماری مدرن در تبریز-اینوفب

۲- کاربرد پالت رنگی‌ طبیعی و خنثی

رنگ‌های سفید، بژ، خاکستری و حتی برخی از تناژهای رنگ مشکی، پالت رنگی اصلی پروژه‌های طراحی معماری مدرن در تبریز را تشکیل می‌دهند. این رنگ‌ها، بیشتر به سمت رنگ‌های زمینی متمایل هستند. از آنجایی که یکی از مهم‌ترین اصول طراحی معماری مدرن در تبریز، تأکید بر مواد طبیعی است، پایبندی به یک پالت رنگ خنثی‌ می‌تواند گام کلیدی برای داشتن خانه‌ای مدرن باشد.

طراحی معماری مدرن در تبریز-اینوفب

۳- ترکیب متریال‌های طبیعی

عصر مدرن در تمام جنبه‌ها، تغییراتی را با خود همراه داشت. یکی از این تغییرات اساسی، کاربرد مواد و مصالح طبیعی بود؛ یعنی مواد و مصالحی که تعادلی زیبا بین جذابیت‌های زیبایی‌شناسی و ویژگی‌های عملکردی برقرار می‌کنند. مواد طبیعی، جزء اصلی مدرنیسم هستند. به همین جهت این روزها متریال‌هایی همچون چوب، بتن و فولاد در پروژه‌های طراحی معماری مدرن در تبریز به کار گرفته می‌شوند.

اکسسوری‌هایی با متریال‌های طبیعی + کاربرد عناصر گیاهی

یک راه آسان برای در آغوش گرفتن مواد طبیعی در خانه‌، می‌تواند افزودن گیاهان و عناصر سبز در فضای نشیمن باشد. گلدان‌های چوبی، بتنی و سنگی، می‌توانند این ترکیب بی‌نظیر را تکمیل کنند. صندلی منحصربه‌فرد چرمی با بازوها و پایه‌های فلزی، چند گیاه آپارتمانی ویژه، یک آباژور حصیری روی پایه سنگی یا کاربرد چنین متریال‌هایی در شلف‌های ساده و شیک، چند نمونه از ایده‌های طراحی معماری مدرن در تبریز هستند.

نمایش جلوه بی‌نظیر چوب طبیعی

با نمایاندن چوب طبیعی، می‌توانید جذابیت فضای خود را دو چندان کنید. چوب به رنگ طبیعی می‌تواند یک انتخاب عالی برای متریال کابینت آشپزخانه، پوشش کف و دیوار‌کوب باشد. تا جایی که پس از دوران کرونا، رنگ روشن چوب طبیعی به یکی از ترندهای طراحی داخلی تبدیل شد. این روزها هم می‌توان کاربرد فراوان چنین متریالی را در پروژه‌های طراحی معماری مدرن در تبریز مشاهده کرد. شما می‌توانید با حفظ، ارتقاء و اصلاح کیفیت و رنگ چوب خود، کیفیت فضایی خانه خودتان را هم بهبود ببخشید.

طراحی معماری مدرن در تبریز-اینوفب

۴- مبلمان‌های انعطاف‌پذیر و چندعملکردی؛ ترکیب مبلمان در ارتفاع‌های مختلف

یکی از ویژگی‌های طراحی معماری مدرن در تبریز، تناسب بین سبک زندگی و نیازهای منحصربه‌فرد شما با کارکرد فضا و نوع مبلمان است. انعطاف‌پذیری، کلید دستیابی به حداکثر عملکرد است. با افزودن مبلمان‌هایی که کاربرد دوگانه دارند، می‌توانید یک خانه شیک و در عین حال کاربردی به سبک طراحی معماری مدرن در تبریز داشته باشید. نیمکت کنار پنجره، میزهای تو در تو، کمدهای دکوراتیو، پنل‌ها و پارتیشن‌های کشویی و یا مبلی با فضای ذخیره‌سازی، چند نمونه از مبلمان‌های انعطاف‌پذیر هستند. این عناصر تضمین می‌کنند که خانه، مکانی فوق‌العاده برای استراحت، سرگرمی و گذران اوقات فراغت است.

به طور کلی مبلمان پروژه‌های طراحی معماری مدرن در تبریز، به فرم ایده‌آل ساده و به ارتفاع کوتاه ترجیح داده می‌شوند. البته برای افزایش جذابیت‌های بصری، از ترکیب مبلمان‌ها و عناصر دکوراتیو به ارتفاع‌های مختلف هم استفاده می‌شود. به عنوان مثال در حالی که میزهای مدرن با پایه‌های رولپلاکی چوبی ساده یا فلزی، ظاهری برجسته دارند، صندلی‌ها و کاناپه‌ها معمولاً ارتفاع کم‌تری دارند. ترکیب این دو عنصر طراحی با هم ظاهری مدرن ایجاد می‌کند؛ ظاهری که در عین زیبایی، دسترسی بصری به همه فضا و تأکید بر خطوط ساده و صاف را مد نظر قرار می‌دهد.

طراحی معماری مدرن در تبریز-اینوفب

۵- پلان آزاد؛ حداکثر دسترسی بصری

افزایش سطح میدان دید، یکی دیگر از اصول مدرنیسم و ویژگی‌های بارز پروژه‌های طراحی معماری مدرن در تبریز است. در فضاهای مدرن تا حد امکان دیوارهای کمتری برای تعیین عرصه‌بندی فضایی ترجیح داده می‌شوند. در عوض شما در چنین فضاهایی می‌توانید از طریق نورپردازی و چیدمان مبلمان، تمایز عرصه‌بندی فضایی را مشخص کنید. پیشخوان آشپزخانه، یکی از عناصری است که در عین حفظ دید بصری، تمایز فضایی بین آشپزخانه را با اتاق نشیمن یا غذاخوری ایجاد می‌کند.

طراحی معماری مدرن در تبریز-اینوفب

۶- نور طبیعی؛ پنجره‌های بدون پرده

نور طبیعی فراوان، یکی از بارزترین ویژگی‌های طراحی به سبک مدرن است. بنابراین برای ایجاد یک فضای دل‌باز و مدرن در پروژه‌های طراحی معماری مدرن در تبریز، از پنجره‌های بزرگ و سرتاسری غافل نشوید. در حالی که بسیاری از ما فقط باید رویای آن پنجره‌های زیبا را ببینیم، شما می‌توانید با استفاده از این عنصر ارزشمند طراحی معماری مدرن در تبریز از نور طبیعی فراوان بهره‌مند شوید و در فضای نشیمن ویلا یا خانه خود، از یک قاب منظرین زیبا لذت ببرید. همچنین برای بهره‌مندی از نور طبیعی بیشتر می‌توانید به پنجره‌های بدون پرده هم فکر کنید! البته اگر برای حفظ حریم خصوصی خود، نیاز به پوشاندن پنجره‌ها دارید، تناژهای رنگ‌های طبیعی را به کار ببرید. پرده‌های هوشمند کرکره‌ای هم انتخاب مناسبی برای تنظیم نور خانه در ساعات مختلف روز هستند.

طراحی معماری مدرن در تبریز-اینوفب

۷- تبعیت فرم ازعملکرد !

اگر اتاق نشیمن شما دارای عنصر طراحی شگفت‌انگیزی همچون پنجره‌های زیبا، سقف بلند یا یک شومینه جذاب است، برای  جذابیت بیشتر لازم نیست کار عجیبی انجام دهید. در چنین شرایطی هنگام طراحی فقط کافی است که روی همین عناصر سرمایه‌گذاری کنید! ” فرم از عملکرد تبعیت می‌کند”؛ این یکی از مهم‌ترین شعارهای مدرنیسم است که باید در تمام پروژه‌های طراحی معماری مدرن در تبریز هم رعایت شود. پس به جای اینکه خانه خودتان را با ازدحام فضایی ناشی از طراحی پیچیده، شلوغ کنید، روی عناصر شاخص طراحی خود تأکید کنید. یک طرح رنگی یکنواخت و خنثی، احساس یکپارچگی را در فضا ایجاد می‌کند. فرم ساده مبلمان و خطوط صاف الگوهای دیوار هم این یکپارچگی را تقویت می‌کنند.

طراحی معماری مدرن در تبریز-اینوفب

زیبایی خیره‌کننده سبک مینیمالیسم

یادتان باشد که شما مجبور نیستید تمامی فضا را پر کنید! البته شاید ایده چیدمان تمام فضا وسوسه انگیز باشد؛ یک صندلی دیگر در کنج، یک اثر هنری دیگر روی دیوار، یک بالش دیگر روی مبل و …! اما وقتی صحبت از طراحی معماری مدرن در تبریز می‌شود، مینیمالیسم را نمی‌توان نادیده گرفت. یک امتیاز خیلی مهم هم برای طراحی مینیمالیستی وجود دارد. سبک مدرن و مینیمال در فضاهای کوچک جادویی عمل می‌کنند. به این ترتیب برای اینکه خانه‌های کوچک را بزرگ‌تر از آنچه هست، نمایان کنید، فقط کافی است از این ایده طراحی معماری مدرن در تبریز بهره‌مند شوید.

بنابراین شاید لازم باشد که یک قدم به عقب بروید و ببینید که آیا می‌توانید مبلمان اضافی را بردارید یا خیر. اگر ظروف، وسایل کلکسیونی یا اکسسوری‌های درهم و برهم دارید، وقت آن رسیده که دستی به سر و وضع خانه بکشید و این وسایل را بردارید. همچنین به جای اینکه تمام مبلمان خود را در کنار دیوارها و یا نزدیک به هم قرار دهید، مبلمان خود را به گونه‌ای بچینید که فضای کافی بین لوازم باقی بماند. با این روش می‌توانید زیبایی‌شناسی مدرن و مینیمالیستی را در پروژه‌های طراحی معماری مدرن در تبریز حفظ کنید.

طراحی معماری مدرن در تبریز-اینوفب

کلام آخر؛ اجرای پروژه‌های طراحی معماری مدرن در تبریز

طراحی اصولی و اجرای با کیفیت سبک مدرن، نیازمند تسلط به تکنولوژی‌های پیشرفته و آخرین نوآوری‌ها در زمینه مواد و مصالح ساختمانی است. علاوه بر این، برای داشتن خانه‌ای مدرن و مینیمال، باید هوشمندانه عمل کرد و فرآیند طراحی را به گونه‌ای پیش برد که با کمترین عناصر، هم عملکرد فضایی و هم جذابیت بصری تأمین شود. به همین جهت شاید بهتر باشد به دانش و مهارت‌های متخصصان معماری و طراحی داخلی در این زمینه اعتماد کنید و با خیالی آسوده پروژه خود را به آن‌ها بسپارید.

استودیو اینوفب، یکی از تیم‌های معماری جوان و خلاقی است که مهارت و تجربه کافی در زمینه نوآوری در صنعت ساخت‌وساز را دارد. به همین جهت شما می‌توانید صفر تا صد پروژه خود را با همراهی این تیم معماری به پایان برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت زمان مشاوره رایگان در خصوص پروژه‌های طراحی معماری مدرن در تبریز، فقط کافی است با تیم اینوفب در تماس باشید.

طراحی معماری مدرن در تبریز-اینوفب

مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

۷ ایده مهم و نوآورانه برای طراحی نمای ساختمان در تبریز

طراحی معماری در تبریز ؛ ۵ گام معماری به روشی خلاقانه

بازسازی خانه مسکونی در تبریز ؛ ۶  ایده معمارانه در خانه‌ رویایی


منبع:    housebeautiful|  forbes

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا