طراحی رستوران در تبریز؛ ۱۱ ایده جذاب و منحصربه‌فرد

طراحی رستوران در تبریز-اینوفب

اختصاصی استودیو معماری اینوفب: محبوبیت رستوران‌ها تا جایی پیش رفته که این روزها افراد زیادی به فکر سرمایه‌گذاری برای افتتاح رستورانی جدید افتاده‌اند. در چنین شرایطی، گزینه‌های بیشتری برای انتخاب رستوران وجود دارد. اما آیا به نظر شما، کیفیت غذایی، تنها ملاک افراد برای انتخاب رستوران است؟ قطعاً نه! طراحی داخلی شیک و تجربه حضور در رستورانی منحصربه‌فرد، یکی دیگر از مهم‌ترین چیزهایی هست که افراد را ترغیب می‌کند به چنین فضایی بروند. پس اگر شما هم قصد سرمایه‌گذاری برای ساخت رستورانی را دارید، باید هوشمندانه عمل کنید و سبک مناسب و ایده‌‌های جذابی را در پروژه خود به کار بگیرید. به جهت اهمیت این موضوع ما در این مقاله به بررسی ۱۱ ایده جذاب و منحصربه‌فرد طراحی رستوران در تبریز پرداختیم. با ما همراه باشید.

طراحی رستوران در تبریز-اینوفب

ایده‌های طراحی رستوران در تبریز

در ادامه به بررسی ۱۱ ایده جذاب و کاربردی برای طراحی رستوران در تبریز می‌پردازیم؛ ایده‌هایی اعم از ۱- طراحی ورودی، ۲- عناصر طبیعی، ۳- هنرهای محلی، ۴- نورپردازی مناسب، ۵- چیدمان مبلمان و دکوراسیون داخلی، ۶- طراحی نقطه کانونی، ۷- فضایی برای تجربه جمعی، ۸- الهام از هویت شهری، ۹- سبک طراحی خاص، ۱۰- قفسه‌بندی مینیمالیستی و ۱۱- طراحی سقف.

طراحی رستوران در تبریز-اینوفب

طراحی ورودی؛ تاثیر اولیه فوق‌العاده

تا به حال به این فکر کرده‌اید که بهترین رستوران‌های تهران، اصفهان یا تبریز چه وجه اشتراکی دارند؟ این رستوران‌ها با طراحی داخلی منحصربه‌فرد خود، صحنه را برای یک تجربه باورنکردنی آماده کرده‌اند. لحظه‌ای که افراد قدم در رستوران شما می‌گذارند، کیفیت فضایی و حس و حال رستوران را می‌سنجند.  به همین دلیل است که ورودی یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید در فرآیند طراحی رستوران در تبریز به آن توجه کنید. دری با‌شکوه و منحصربه‌فرد، تابلوهای زیبا و دکوراسیون متفاوت پیش‌فضای رستوران، ایده‌های فوق‌العاده‌ای برای ورودی پروژه‌های طراحی رستوران در تبریز محسوب می‌شوند.

طراحی رستوران در تبریز-اینوفب

طبیعت؛ طراوتی دوچندان در فضای رستوران

ادغام گیاهان و گل‌ها در طراحی داخلی، راهی عالی برای افزایش طراوت و نشاط در فضای رستوران شما هستند. این روزها، دیوارهای سبز و باغ‌های عمودی هم به عنوان ترندهای جدید طراحی رستوران در تبریز و سایر کلان‌شهرها ظاهر شده‌اند. گیاهان گل‌دار و فضای سبز می‌توانند تأثیر بصری فوق‌العاده‌ای در پروژه‌های طراحی رستوران در تبریز ایجاد می‌کنند، اما علاوه بر این حتماً می‌توانند کیفیت هوا را هم بهبود بخشند. پس برای طراحی منظر و فضای داخلی رستوران خود شما می‌توانید چند ایده جذاب طراحی ویلا باغ را هم به کار بگیرید.

طراحی رستوران در تبریز-اینوفب

نمایش هنرهای محلی؛ خلاقیت و هوشمندی توامان

نمایش آثار هنری یکی از بهترین ایده‌های طراحی رستوران در تبریز محسوب می‌شود. در کشوری با فرهنگ غنی و مردمانی هنرمند، این ایده به احتمال زیاد جواب می‌دهد. با نمایش آثار هنرمندان محلی یا کمتر شناخته‌شده، حتی می‌توانید رستوران یا کافی‌شاپ خود را به یک گالری نیمه‌وقت تبدیل کنید. به این ترتیب افراد با حضور در رستوران شما با یک تیر دو نشان می‌زنند؛ یعنی هم تجربه غذا خوردن در محیطی دل‌انگیز را کسب می‌کنند و هم آثار هنرمندان را تماشا می‌کنند. از طرفی دیگر شما با حمایت از هنرمندان، حمایت متقابل هنرمندان و هنردوستان را هم به دست می‌آورید.

طراحی رستوران در تبریز-اینوفب

نورپردازی مناسب؛ هم عملکردی و هم هنرمندانه!

نورپردازی همیشه یکی از مهم‌ترین بخش‌های فرآیند طراحی معماری مدرن و دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. این عنصر قدرتمند معماری را نمی‌توان در طراحی فضای رستوران نادیده گرفت. تعویض ابزارهای روشنایی قدیمی با دیوارکوب‌های مدرن، آویزهای زیبا، لوسترهای آوانگارد و چراغ‌های مینیمال، راهی عالی برای القای حال و هوایی خاص در پروژه‌های طراحی رستوران در تبریز است. اطمینان حاصل کنید که ابزارهای روشنایی شما، نور مناسبی برای عکاسی هم ایجاد می‌کنند. چرا که مهمانان شما به احتمال زیاد عکس‌های زیبایی که در رستورانی منحصربه‌فرد و شیک گرفته‌اند را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارند. این یعنی فرصتی بی‌نظیر برای بیشتر دیده‌شدن رستوران شما! پس برای شناخته‌شدن رستوران خود، این ایده جذاب طراحی رستوران در تبریز را از دست ندهید.

طراحی رستوران در تبریز-اینوفب

چیدمان و نوع صندلی؛ حرف اول و آخر در رستوران!

با انتخاب نامناسب لوازم دکوراسیون و مبلمان رستوران خود، نمی‌توانید انتظار محبوبیت آنچنانی داشته باشید! چرا که صندلی و مبلمان در تجربه کاربری انسان‌ها بسیار تأثیرگذارند. مبلمان رستوران شما هم باید تجربه درنگی راحت و آرامش‌بخش را برای مشتریان شما به ارمغان بیاورند و هم باید زیبایی و جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای داشته‌ باشند. پس برای پروژه‌های طراحی رستوران در تبریز، فراتر از گزینه‌های متداول و سنتی برای مبلمان فکر کنید.

به خاطر داشته باشید که تعویض صندلی یکی از اقدامات کم‌ هزینه برای رستوران محسوب می‌شود، اما در عوض تأثیری زیبا بر جای می‌گذارد.  برای پروژه‌های طراحی رستوران در تبریز می‌توان به شیوه‌های متفاوتی عمل کرد. شما می‌توانید در مغازه‌های عتیقه‌فروشی یا بازارهای سنتی صندلی‌های آرت دکو بخرید یا ترکیبی متنوع از چند مبلمان هماهنگ را انتخاب کنید. حتی می‌توانید صندلی‌های موجود را با رنگ‌آمیزی احیا کنید. این‌ها ایده‌هایی هستند که به احتمال زیاد در فرآیند بازسازی خانه مسکونی خودتان هم می‌توانید به کار بگیرید.

طراحی رستوران در تبریز-اینوفب

طراحی نقطه‌ کانونی؛ رستورانی چشم‌نواز با فضاهای متنوع

یک رستوران مدرن بدون تنوع در طراحی چه ظاهری می‌تواند به خود بگیرد؟ طراحی یک دیوار شاخص به عنوان نقطه کانونی، یکی از ایده‌های محبوب برای طراحی رستوران در تبریز است. این ایده به احتمال زیاد نیاز به بودجه آنچنانی هم ندارد؛ چرا که می‌توانید انرژی و پول خود را روی یک فضای کوچک متمرکز کنید. اگر برای طراحی دیوار شاخص خود از کاغذدیواری‌های بی‌نظیر یا نقاشی‌های دیواری هنرمندانه استفاده کنید، می‌توانید بقیه بخش‌های داخلی خود را ساده نگه دارید.

طراحی رستوران در تبریز-اینوفب

فضایی برای تجربه جمعی؛ خلق یک خاطره مشترک

در دوره‌ای که با خیال راحت می‌توانیم بگوییم کرونا را پشت سر گذاشتیم، منصفانه است که فضاهای جمعی متنوعی خلق کنیم. چرا که بعد از این دوره، همه بیشتر از قبل مشتاق اتصال مجدد و دیدارهای جمعی هستند. بنابراین از این ایده کاربردی و هوشمندانه در پروژه‌های طراحی رستوران در تبریز هم استفاده کنید. دکوراسیون رستوران خود را طوری سازماندهی کنید که شامل میزهای بزرگ برای دیدارهای گروهی دوستانه باشد. علاوه بر این حتما قفسه‌هایی با عناصر سرگرم‌کننده و تعاملی مانند کارت‌، شطرنج و بازی‌های رومیزی تهیه کنید.

طراحی رستوران در تبریز-اینوفب

الهام از هویت شهری؛ ایده‌ای برای اتصال به مکان و خاطرات جمعی افراد

اجازه دهید معماری داخلی رستوران شما تحت تأثیر تاریخ منحصربه‌فرد شهر یا حتی کشورمان قرار گیرد. کاربرد عناصر معماری قدیمی و طراحی داخلی تاریخی و نوستالژیک، سبک سنتی دکوراسیون داخلی و حتی پخش موزیکی محلی، ایده‌های خلاقانه‌ای برای اتصال افراد به رستوران منحصربه‌فرد شما هستند. پس با رویکردی دیگر برای پروژه طراحی رستوران در تبریز برنامه‌ریزی کنید و از هویت و خاطرات جمعی مردم به عنوان ایده‌های الهام‌بخش استفاده کنید. حیاط مرکزی، حوض‌ آب و شیشه‌های رنگی، فقط چند نمونه از ایده‌های کاربردی برای طراحی رستوران در تبریز به شیوه‌ای نوستالژیک هستند.

طراحی رستوران در تبریز-اینوفب

تمرکز بر سبکی خاص؛ هماهنگی و یکپارچگی بصری

داشتن ایده‌های متنوع خیلی هم عالی است، اما شما نباید اجازه دهید که با به کارگیری ایده‌های ناهماهنگ، فضایی شلوغ و پیچیده در رستوران پدید بیاید. تمام ویژگی‌های زیبایی‌شناختی و ایده‌های طراحی داخلی رستوران شما باید بر اساس یک سبک و سیاق خاص باشند. سبک طراحی معماری مدرن، صنعتی، مینیمال و نئوکلاسیک، چند نمونه از محبوب‌ترین سبک‌های طراحی رستوران در تبریز هستند. از طریق مشورت با متخصصان یک شرکت طراحی داخلی در تبریز، شما می‌توانید در فرآیند انتخاب سبک مناسب برای پروژه‌های طراحی داخلی در تبریز، هوشمندانه عمل کنید و بر اساس بودجه و متراژ خود، مناسب‌ترین سبک و حس فضایی را در رستوران خود خلق کنید.

طراحی رستوران در تبریز-اینوفب

قفسه‌بندی مینیمالیستی؛ استایلی خاص و مدرن

قفسه‌بندی مینیمالیستی یکی دیگر از ایده‌های جذاب و ترندهای جدید طراحی رستوران در تبریز است. این شیوه دکوراسیون به سبک طراحی مینیمال، یک راه آسان برای داشتن عملکرد و زیبایی به صورت همزمان است. برای طراحی یک نقطه کانونی در پروژه‌های طراحی رستوران در تبریز، می‌توانید به سادگی این ایده را به کار بگیرید و حال و هوای رستوران خود را تغییر دهید. با پیکربندی‌ها و اشکال مختلف بازی کنید تا طرح گرافیکی دلخواه خود را ایجاد کنید.  سپس از این طرح در قفسه‌بندی‌های رستوران خود استفاده کنید.

طراحی رستوران در تبریز-اینوفب

سقف؛ عنصر طراحی ویژه در رستوران

در پروژه‌های طراحی رستوران در تبریز، سقف را نادیده نگیرید. اگر رستوران شما فضای کوچکی دارد، چرا سقف‌ را به عنوان عنصر زیبایی‌شناختی وارد فرآیند طراحی داخلی خود نمی‌کنید؟ طراحی سقف می‌تواند تأثیر بصری بی‌نظیری در رستوران شما بگذارد و یک دکوراسیون به‌یادماندنی در ذهن افراد تداعی کند. سقفی به سبک صنعتی می‌تواند یکی از بهترین ایده‌های طراحی رستوران در تبریز باشد. علاوه بر این، رنگ‌آمیزی سقف با رنگ‌های شاخص و نورپردازی هنرمندانه هم از دیگر ایده‌های هوشمندانه هستند. انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سقف بسیار مهم هست. چرا که رنگ مناسب می‌تواند باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضای شما شود. کاربرد آینه‌ها در سقف هم می‌تواند فضایی خلاقانه در پروژه‌های طراحی رستوران در تبریز ایجاد کند.

طراحی رستوران در تبریز-اینوفب

مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

­­طراحی داخلی در تبریز ؛ ۱۲ ایده جذاب برای یک خانه‌ هوشمند و امروزی

۷ ایده مهم و نوآورانه برای طراحی نمای ساختمان در تبریز

طراحی معماری در تبریز ؛ ۵ گام معماری به روشی خلاقانه


منبع: pos.toasttab

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا