۵ ایده هوشمندانه + ۵ اصل کلیدی طراحی کارخانه در تبریز

طراحی کارخانه در تبریز- اینوفب

اختصاصی استودیو معماری اینوفب :اگر از مردم بخواهید که یک کارخانه را تصور کنند، بسیاری از ‌‌آن‌ها محیطی تاریک، کثیف، پر سر و صدا و شاید حتی ترسناک را تصور خواهند کرد. البته باید اعتراف کنیم که این تصویر در واقع، تفاوت چندانی با بیشتر کارخانه‌ها ندارد. کارخانه، جایی است که عملکرد و کارایی در آن حرف اول را می‌زند. اما چه کسی گفته که حداکثر عملکرد، فقط در فضاهایی خشک، خشن و حتی بی‌ریخت، اتفاق می‌افتد. ما در ادامه با الهام از سبک صنعتی، ایده‌هایی کاربردی و در عین حال جذاب را بررسی می‌کنیم. پس از بررسی این ۵ ایده هوشمندانه طراحی کارخانه هم در قالب ۵ اصل به بررسی باید و نبایدهای طراحی کارخانه در تبریز خواهیم پرداخت. پس برای آشنایی با تمام جوانب عملکردی و زیبایی‌شناسی طراحی کارخانه، با ما همراه باشید.

طراحی کارخانه در تبریز- اینوفب

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: طراحی مطب در تبریز؛ ۶ ایده جذاب و کاربردی


ایده‌های طراحی کارخانه در تبریز؛ ۵ ایده ‌الهام‌بخش به سبک صنعتی

امروزه سبک صنعتی یکی از خلاقانه‌ترین سبک‌های طراحی داخلی محسوب می‌شود. جالب است که بدانید ریشه سبک صنعتی به کارخانه‌های قدیمی برمی‌گردد و در طی سال‌ها این سبک ایده‌های جدید و متنوعی را در خود جای داده است. حال وقت آن رسیده است که از این ایده‌های الهام‌بخش سبک صنعتی برای پروژه‌های طراحی کارخانه در تبریز بهره‌مند شویم. در ادامه ۵ ایده جذاب سبک صنعتی که می‌توانند در پروژه‌های طراحی کارخانه در تبریز به کار گرفته شوند را مرور می‌کنیم.

طراحی کارخانه در تبریز اینوفب 4

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: طراحی نمای ساختمان ۲۰۲۴+ ایده‌ها و نکاتی که باید بدانید!


پلان آزاد؛ اصل طراحی کارخانه به سبک صنعتی

اولین عنصری که فضا را صنعتی می‌کند، پلان آزاد است. پس باید در فرآیند طراحی کارخانه در تبریز، پلان آزاد و احساس گستردگی فضایی را اولویت اصلی طراحی معماری کارخانه قرار دهیم. وقتی از قبل ملکی دارید که این حس صنعتی را دارد، ارزش آن را دارد که طرح پلان آزاد را حفظ کنید. با این حال، اگر ملک شما این فضای باز را ندارد، می‌توانید چند فضا را به هم متصل کنید و یک اثر مشابه را القاءکنید.


مقاله پیشنهادی برای مطالعه: طراحی پاساژ در تبریز ؛ خلق تجربه‌ای بی‌نظیر با ۷ ایده جذاب !


تمرکز بر سبک طراحی صنعتی با توجه به ویژگی‌های ویژه معماری ساختمان

احساس صنعتی را در پروژه‌های طراحی کارخانه در تبریز معمولاً می‌توانید با پنجره‌های قاب فلزی قدیمی ‌زیبا یا درهای سنگین بسیار صنعتی حفظ کنید. هرگز این عناصر را از دست ندهید. بنابراین، حین فرآیند بازسازی و طراحی کارخانه در تبریز می‌توانید با لایه‌روبی یا رنگ‌آمیزی عناصر قدیمی به سبک طراحی صنعتی پایبند باشید.


مقاله پیشنهادی برای مطالعه:  طراحی مدرسه در تبریز؛ ۹ ایده خلاقانه و مدرن


نورپردازی مدرن و صنعتی؛ یکی از ‌‌مهم‌ترین عناصر طراحی کارخانه

در تمام پروژه‌های طراحی داخلی، نورپردازی نقش بزرگ و بسیار مهمی دارد. در پروژه‌های طراحی کارخانه در تبریز هم پیشنهاد می‌کنیم از نورپردازی مدرن در کنار سایر ویژگی‌ها و تکنیک‌های معماری استفاده کنید. به عنوان مثال نورپردازی با نوار LED که در پشت عناصرکاری و ساختاری پنهان شده است، حس و جلوه بصری خوبی را به فضا می‌بخشد. پس از ساماندهی حالت روحی و روشنایی کاربردی، می‌توانید به سراغ وسایل روشنایی صنعتی زیبا بروید.

یکی دیگر از انواع روشنایی که برای پروژه‌های صنعتی توصیه می‌کنم، نورپردازی نئون است. کاربرد نورپردازی نئونی در پروژه‌های طراحی کارخانه در تبریز واقعاً جذاب و منحصربه‌فرد می‌شود؛ به خصوص که اگر بتوانید طراحی آن را سفارشی کنید و پیام شخصی برند کارخانه خود را روی دیوار بنویسید.

طراحی کارخانه در تبریز- اینوفب

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: طراحی کلینیک در تبریز؛ ۵ ایده کاربردی و الهام‌بخش


هنرنمایی با جلوه‌های بصری سیاه و سفید؛ کاربرد رنگ‌‌های شاخص به صورت محدود

عنصر بعدی طراحی داخلی صنعتی که می‌توانید در پروژه‌های طراحی کارخانه در تبریز به کار برید، هنر مدرن سیاه و سفید است. عکس‌های سیاه و سفید با طراحی داخلی صنعتی به خوبی کار می‌کنند و جلوه‌ای زیبا و هنرمندانه به فضا می‌بخشد. به خصوص اگر ‌‌آن‌ها را واقعاً در مقیاس بزرگی استفاده کنید! در پروژه‌های طراحی کارخانه در تبریز شما می‌توانید عکس‌هایی سیاه و سفید از محصولات خود را به کار برید و به این ترتیب، همیشه سطحی از جذابیت ‌‌منحصر‌به‌فرد را در کارخانه خود خواهید داشت. برای ایجاد کنتراست، تنوع و جذابیت بصری بیشتر هم می‌توانید به صورت محدود یک رنگ شاخص و زنده را وارد فرآیند طراحی خود کنید. البته توجه داشته باشید که رنگی که به کار می‌برید باید با هویت بصری برند کارخانه شما هماهنگ باشند.


مقاله پیشنهادی برای مطالعه: طراحی هتل در تبریز؛ ۴ نکته ضروری که باید بدانید !


کاربرد معمارانه مواد و متریال‌ها در طراحی کارخانه؛ بتن بدون پرداخت و چوب طبیعی

بتن صیقلی یکی از این سطوح زیبای بدون درز است که ظاهری مینیمال اما بسیار موثر دارد. در پروژه‌های طراحی کارخانه در تبریز، شما می‌توانید از بتن صیقلی هم برای دیوارها و هم برای کف استفاده کنید. استفاده از ابزارآلات مشکی هم، ظاهر عالی سبک صنعتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

چوب به فضای شما احساس راحتی و آرامش ‌‌می‌دهد. همچنین یک  لمس نرم خوب را به هر ملک صنعتی ‌‌می‌دهد و محیطی شبیه خانه ایجاد می‌کند. در حالت ایده‌آل، چوبی که در کارخانه خود استفاده می‌کنید باید خشن و دارای بافت زیاد باشد. در نظر داشته باشید که رنگ چوب را کمی مایل به خاکستری را انتخاب کنید و مراقب باشید که از چوب مایل به تناژ رنگی گرم همچون زرد یا نارنجی استفاده نکنید. چرا که شما نمی‌خواهید کارخانه شما غیرصنعتی به نظر برسد.


مقاله پیشنهادی برای مطالعه: ۹  ایده جدید و خلاقانه طراحی باشگاه در تبریز


طراحی کارخانه در تبریز- اینوفب

اصول معماری و طراحی کارخانه در تبریز

بهترین روش طراحی معماری در مورد حل مسئله است. با در نظر گرفتن هر سطحی، از بهره‌وری گرفته تا رضایت، کاهش هزینه تا کاهش ضایعات، و کارایی تا ایمنی، این روش جواب می‌دهد. این روش حل مسئله، زمانی امکان پذیر است که هم شما و هم تیم ‌‌ساخت‌و‌سازتان تمام جنبه‌ها و اصول طراحی کارخانه در تبریز را به خوبی پوشش دهید. اگر چیز زیادی در مورد اصول طراحی کارخانه در تبریز نمی‌دانید، جای نگرانی نیست.ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. بیایید نگاهی به اصول معماری و طراحی کارخانه در تبریز و سایر کلان‌شهرها بیندازیم!

طراحی بستر و سایت کارخانه

توجه به بستر و سطح زمین یک اصل ضروری برای ‌‌ساخت‌و‌ساز کارخانه است. سایت باید کمی ‌بالاتر از منطقه اطراف باشد و به خوبی زهکشی شده باشد. اگر به نظر سخت می‌رسد که یک منطقه هموار را کشف کنید، کمترین شیب را در نظر بگیرید. سایتی که با خطوط کانتور زمین، ‌‌تراز شده باشد. به این ترتیب، فرآیند خاک‌ریزی و‌‌تراز کردن زمین کاهش می‌یابد. این موضوع، تأثیر زیادی بر کاهش هزینه طراحی کارخانه در تبریز خواهد داشت. سازه کارخانه باید با استفاده از سیستم زهکشی کارآمد از جاری شدن و نشت آب، در امان باشد. همچنین سایت باید بتواند این نوع سیستم را در خود جای دهد. تسهیلات باید در نزدیکی جاده اصلی واقع شود تا دسترسی آسان به سهام وجود داشته باشد.

سازه و طبقات کارخانه

در پروژه‌های طراحی کارخانه در تبریز از کاربرد مناطق ناپایدار و خاک‌هایی که به دلیل خطر فرونشست پر ‌‌شده‌اند، خودداری کنید. حفر شالوده کارخانه تا نقطه خاصی که ظرفیت باربری خاک تا حد ضروری بیشتر شود، ضروری است.کف باید قابلیت تحمل وزن ماشین‌آلات سنگین و سایر تجهیزات را داشته باشد. همچنین سازه باید در برابر آب‌های زیرزمینی مقاوم باشد. به همین دلیل است که طبقات باید دارای یک دال بتنی باشند که بر روی یک هسته جامد قرار گرفته است که یک مانع رطوبتی بین هر دو قرار دارد.

طراحی کارخانه در تبریز- اینوفب

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: طراحی فضای کار اشتراکی در تبریز؛ ۹ ایده کاربردی و نوآورانه


دیوارهای کارخانه

دیوارکشی پروژه‌های طراحی کارخانه در تبریز باید با آجرهای تثبیت شده یا بلوک‌های بتن آرمه انجام شود. همچنین، دیوارها باید از مواد و مصالحی با وزن سبک همچون ورق‌های فلزی گالوانیزه، الیاف سیمان یا ورق‌های آلومینیومی ساخته شوند. اما به یاد داشته باشید، این مواد به دلیل خواص خود به راحتی می‌توانند از بین بروند و در معرض فرسایش قرار گیرند. برای جلوگیری از چنین شرایطی در پروژه‌های طراحی کارخانه در تبریز باید یک مرز ضد بخار به پایه دیوار اضافه شود تا رطوبت بالارونده که باعث آسیب به معماری صنعتی می‌شود، از بین برود. به همین‌‌ترتیب هم می‌توانید یک نوار بتنی ۱ متری در اطراف محیط بیرونی به عنوان عایق در برابر باران استفاده کنید.

پشت بام کارخانه

طراحی صحیح قاب‌های سقف در فرآیند طراحی کارخانه در تبریز ضروری است. بنابراین، زمانی که دهانه بین ستون‌ها مناسب است، می‌توانید وزن سقف را به طور کامل به دیوارها یا ستون‌های نگهدارنده منتقل کنید. زمانی که دهانه آن بیشتر از ۱۵ متر است، یک قاب فولادی باید تعبیه کنید. فرآیند طراحی کارخانه در تبریز با سقفی که  عرض دهانه کمتر از ۱۵ متر دارد را می‌توانید با  قاب سقف بتنی مسلح انجام دهید.

فرآیند تهویه کارخانه

تنظیم و تهویه مناسب، یکی از ضروری‌ترین اصول طراحی کارخانه در تبریز است. این اصل، به نور روز و هوای تازه اجازه ورود ‌‌می‌دهد. همچنین، ‌‌آن‌ها به شما امکان ‌‌می‌دهند که دمای ساختمان را کاهش دهید. هواکش‌ها باید در زیر سقف‌ها تعبیه شده و از بیرون با کوره‌های ضد نفوذ و یک صفحه مشبک ۱ میلی‌متری در قسمت داخلی کارخانه، محافظت شوند.


مقاله پیشنهادی برای مطالعه: ۵ ایده برتر طراحی دفتر کار در تبریز به سبکی مدرن و خلاقانه


طراحی کارخانه در تبریز- اینوفب

کلام آخر؛ طراحی کارخانه در تبریز با تکیه بر اصول معماری و بهره‌مندی از ایده‌های هوشمندانه و جذاب

همچنان که پیداست، طراحی کارخانه چنان موضوع پیچیده‌ای است که باید با مشورت و بهره‌مندی از متخصصان یک شرکت معماری معتبر صورت گیرد. استودیو معماری اینوفب، یکی از شرکت‌های معماری توانمند در زمینه تلفیق تکنولوژی‌های نوین در فرآیند طراحی معماری است و می‌تواند همراه شما در فرآیند طراحی تا اجرای کارخانه در تبریز و سایر کلان‌شهرها باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و تعیین یک جلسه مشاوره رایگان کافی است با این تیم معماری در ارتباط باشید.


مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

۷ ایده مهم و نوآورانه برای طراحی نمای ساختمان در تبریز

طراحی کافی شاپ در تبریز؛ ۷ ایده جذاب برای خلق کافه‌ای محبوب

طراحی رستوران در تبریز؛ ۱۱ ایده جذاب و منحصربه‌فرد


منبع: ulaburgiel | injarch | theplan

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا